Hrvatska pošta-HP najavila je da od ponedjeljka 1. prosinca povećava cijene usluga “Servis-posebne dostave i preuzimanja pošiljaka u prostorijama korisnika“ te “Servis po pozivu“.
Od 1. prosinca cijena osnovne usluge “Servis-posebne dostave i preuzimanja pošiljaka u prostorijama korisnika“ umjesto dosadašnjih 2,40 eura (bez PDV-a) iznosit će pet eura (bez PDV-a), navode iz Pošte.
U sklopu usluge Servis, mijenja se i cijena preuzimanja te dostave paketa, i to s dosadašnjih 0,62 eura (bez PDV-a), na 1,32 eura (bez PDV-a) po paketu.
Iz Hrvatske pošte iznose da se s novim cjenikom mijenjaju i kriteriji za odobravanje popusta na univerzalnu uslugu-pismo, tako da će osnovni preduvjet za odobravanje količinskog popusta biti ostvarenje godišnjih količina od minimalno 50.000 pisama.
Uz korekciju uvjeta, dodatno se korigiraju i količinski razredi te će umjesto dosadašnjih devet biti ukupno pet količinskih razreda, kažu iz Pošte.
Poručuju i da će kompletan cjenik sa svim izmjenama biti javno objavljen i dostupan na njihovim internetskim stranicama te u svim poštanskim uredima.
Teret ponovno pada na obrtnike, male trgovce, OPG-ove…
Najavljeno drastično poskupljenje usluga Hrvatske pošte od 1. prosinca novi je udar na male poduzetnike i obrtnike, koji su već godinama među najvjernijim korisnicima poštanskih usluga. Povećanje cijene “Servis – posebne dostave i preuzimanja pošiljaka u prostorijama korisnika” s 2,40 na čak 5 eura – više nego dvostruko – te skok cijene preuzimanja i dostave paketa s 0,62 na 1,32 eura po paketu, predstavlja značajan trošak upravo za one kojima je logistika ključan dio poslovanja.
Poseban problem stvara i najavljena izmjena kriterija za količinske popuste na univerzalnu uslugu. Minimalni prag od 50.000 pisama godišnje praktički eliminira ogroman broj malih poslovnih subjekata koji su do sada ostvarivali popuste zahvaljujući nižim, realnijim pragovima. Smanjenje razreda popusta sa devet na pet dodatno sužava mogućnosti uštede.
Novi nepotreban namet
Ovakve korekcije cjenika rezultat su dugogodišnjih sistemskih slabosti, ali njihov teret ponovno pada na obrtnike, male trgovce, OPG-ove, servise i sve one koji uredno plaćaju svaku dostavu i preuzimanje. Umjesto rasterećenja i poticanja malog gospodarstva, dobivamo još jedan namet na već opterećeno poslovanje.
Hrvatska pošta poručuje da će novi cjenik biti javno objavljen, no očekivano je da većina obrtnika neće dobiti ništa više – samo će sve to plaćati mnogo skuplje.
U trenutku kada logistika postaje ključna za konkurentnost, ovakvo poskupljenje jasno pokazuje da se sustav ponovno ne razvija u smjeru podrške realnom sektoru.


