Stiže onaj dan u godini kojeg s nestrpljenjem čekaju kupci diljem svijeta, a tako i u Lijepoj Našoj. Crni petak ili Black Friday, poznat kao dan najvećih popusta u godini, postao je prava senzacija koja nam je stigla iz Amerike.
To je dan koji slijedi nakon američkog Dana zahvalnosti, koji se slavi četvrtog četvrtka u studenom. Crni petak 2024. godine tako pada na 29. studenog.
Postao je poznat kao početak božićne kupovne sezone, a obrtnici i trgovci diljem svijeta koriste ga za velike popuste, kako bi privukli nove kupce.
Mnoge hrvatske trgovine i online platforme počele su nuditi sniženja i do 70 posto. Ako ste i sami u nedoumici što učiniti, ignorirati ovaj globalni fenomen ili mu se priključiti, doznajte što vam rezanje cijena zapravo može donijeti.
- Povećanje prodaje: Za mnoge trgovce, Crni petak označava početak praznične kupovne sezone, koja je najprofitabilniji period u godini. Popusti i promocije privlače veliki broj kupaca, što povećava prodaju, a mnogi ljudi kupuju proizvode koje su dugo željeli zbog sniženih cijena.
- Povećanje prometa u trgovinama: Crni petak stvara veliki interes, što dovodi do većeg broja posjeta i online i fizičkim trgovinama. To može rezultirati većim brojem transakcija i proširiti vam bazu kupaca.
- Veći promet kroz online prodaju: S obzirom na to da je online kupovina u porastu, mnogi trgovci koriste Crni petak kao priliku za povećanje prodaje putem interneta. Popusti i akcije privlače kupce da kupe proizvode iz udobnosti svog doma.
- Veći profiti: Iako su popusti obično značajni, trgovci često ostvaruju dobit kroz prodaju proizvoda, čak i kada su cijene snižene. Također, ljudi često kupe više nego što su prvotno planirali, što povećava ukupnu vrijednost kupovine.
- Jačanje brenda i konkurentnost: Crni petak omogućava trgovcima da povećaju prepoznatljivost svog brenda. Ako trgovac nudi atraktivne popuste ili ekskluzivne ponude, može stvoriti lojalnost među kupcima i privući nove. Također, konkurencija u ovom razdoblju može vas prisiliti da poboljšate svoju ponudu kako bi ostali konkurentni.
Iako vam Crni petak može biti vrlo koristan, važno je da popuste pažljivo planirate kako bi ipak održali ravnotežu između privlačenja kupaca i ostvarivanja profita.