Koristeći ovu stranicu, prihvaćate police o zaštiti privatnosti i uvjetima korištenja.
Prihvati
Obrtnik.hrObrtnik.hrObrtnik.hr
  • Naslovnica
  • Aktualno
  • Struka
  • Karijere
  • Lifestyle
  • Savjeti
  • Obrtnik TV
Pretraga
Copyright © 2023 SMARTPRESS. Sva prava pridržana. Razvoj web rješenja: GTrends - Digitalni Marketing.
Čitam: Mogu li stranci u prometnom sektoru nadomjestiti domaće radnike?
Podijeli
Promjeni veličinu slovaAa
Obrtnik.hrObrtnik.hr
Promjeni veličinu slovaAa
  • Naslovnica
  • Aktualno
  • Struka
  • Karijere
  • Lifestyle
  • Savjeti
  • Obrtnik TV
Pretraga
  • Naslovnica
  • Aktualno
  • Struka
  • Karijere
  • Lifestyle
  • Savjeti
  • Obrtnik TV
Pratite nas
  • Naslovnica
  • Aktualno
  • Struka
  • Karijere
  • Lifestyle
  • Savjeti
  • Obrtnik TV
Copyright © 2023 SMARTPRESS. Sva prava pridržana. Razvoj web rješenja: GTrends - Digitalni Marketing.
Obrtnik.hr > Aktualno > Mogu li stranci u prometnom sektoru nadomjestiti domaće radnike?
Aktualno

Mogu li stranci u prometnom sektoru nadomjestiti domaće radnike?

U zadnjih nekoliko godina bio je primjetan nedostatak vozača u cestovnom prijevozu. Sada je nedostatak u svim prometnim djelatnostima

Obrtnik.hr Objavljeno 24.06.2024. 08:11
Podijeli
4 minute čitanja
Podijeli

Manjak educirane radne snage postaje prepreka za održavanje i unaprjeđenje mnogih djelatnosti u sektoru prometa, a lani je za sektor prometa i veza izdano gotovo 11,5 tisuća dozvola za boravak i rad, što je porast za više od 50 posto u odnosu na godinu ranije.

Mogu li stranci u prometnom sektoru nadomjestiti domaće, kako ih pripremiti za hrvatske uvjete, kako privući mlade u obrazovne institucije koje obrazuju prometne stručnjake te ima li i obrazovni sustav dovoljno edukatora, samo je dio pitanja o kojima se razgovaralo na konferenciji “Tko to tamo vozi? Kako riješiti nedostatak radnika u prometnom sektoru i logistici?”, u organizaciji Hrvatske gospodarske komore (HGK) i Saveza za željeznicu.

Kako je istaknuto na konferenciji, u zadnjih nekoliko godina bio je primjetan nedostatak vozača kamiona i autobusa u cestovnom prijevozu. Sada je nedostatak u svim prometnim djelatnostima – cestovnoj, željezničkoj, zračnoj, logistici, a posebice kvalificiranih radnika sa specifičnim znanjima.

Škola za cestovni promet s velikim interesom učenika

Danas je posljednji dan škole, za tjedan dana počinje proces prijave programa za srednje škole, pa je na konferenciji problematizirano koliko će učenika odabrati smjer u prometu, odnosno hoće li biti dovoljno interesa.

Ravnatelj Škole za cestovni promet Tomislav Ćurković je rekao da je interes učenika osmih razreda za programe te škole dosta velik, a da je lani interes bio tri puta veći od upisne kvote po programima.

Kada je riječ o Gradu Zagrebu, broj učenika koji završi programe Škole za cestovni promet ne zadovoljava tržište rada, naveo je Ćurković, napomenuvši da je povećanje upisnih kvota moguće, ali uz prethodnu suglasnost Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih te Gradskog ureda za obrazovanje sport i mlade, koji moraju osigurati i materijalne i kadrovske uvjete.

“Ove godine ne planiramo povećanje upisnih kvota u Školi za cestovni promet. Kako bi bili uspješniji nužna je bolja suradnja obrazovnih ustanova i poslodavaca koji bi kroz različite aktivnosti i predstavljanja svojih tvrtki više popularizirali zanimanja“, izjavio je Ćurković.

HŽ infrastruktura planira zaposliti oko 350 radnika

Da je trend nedostatka radne snage zahvatio i željeznicu potvrdio je član Uprave HŽ infrastrukture Marijan Ćuzić. Tako u toj državnoj tvrtki najviše nedostaje radnika koji neposredno sudjeluju u tijeku prometa, kao što su prometnici, skretničari, pružni radnici, a u ovoj godini je planirano zapošljavanje oko 350 radnika.

“Pokrenuli smo i proces prekvalifikacije građanstva, stipendiramo učenike srednjih škola te njima i studentima nudimo praksu. To su samo su neki od načina regrutiranja, a primaran cilj nam je doprijeti do mladih ljudi te ih motivirati za upisivanje željezničkih zanimanja“, rekao je Ćuzić.

Cestovnim prijevoznicima nedostaje minimalno 1.500 vozača

Direktorica ljudskih resursa u tvrtki Arriva Hrvatska Mia Mirjana Starčević je istaknula da cestovnim prijevoznicima nedostaje minimalno 1.500 vozača za normalno funkcioniranje.

Za to odgovornost snose prijevoznici, sustav obrazovanja te država jer, svi zajedno, nisu pravovremeno prepoznali problem, smatra.

“Rješenja nema bez angažiranja stranih radnika, spuštanja dobne granice za zanimanje vozača autobusa te regulacije sektora cestovnog prometa pri čemu ponajprije mislimo na uvođenje javne usluge”, mišljenja je Starčević.

Na konferenciji je istaknuto i da se novom revizijom TEN-T osnovne mreže Hrvatska našla na dva dodatna koridora: Baltičko more – Jadransko more i Zapadni Balkan – Istočni Mediteran.

Time se stvorila izuzetna prilika da se pozicioniramo kao glavni logistički centar za centralnu i jugoistočnu Europu. Osim prometnih pravaca govorimo i o infrastrukturi alternativnih goriva, upravljanju prometom, novim tehnologijama, povećanju sigurnosti i digitalizaciji. Budući da sve to zahtijeva povećanu potrebu za kvalificiranom radnom snagom u sektoru prometa, krajnje je vrijeme za adresiranje problema radne snage”, poručeno je s konferencije.

Moglo bi vam se svidjeti

U Orebiću ribari “bruse” mrežu, sve je spremno za veliki događaj

Poznato koji obrtnici najviše zapošljavaju

Jeste li spremni za kraj Windowsa 10 – i dodatne izdatke?

Stižu potpore za mljekare od čak 24 milijuna eura

Želite poslovni prostor na središnjem zagrebačkom trgu? Ovo je prilika!

TAGOVI:prijevozniciprometstranci
Podijelite ovaj članak
Facebook Twitter Whatsapp Whatsapp LinkedIn Telegram Email Kopiraj link Print
Podijeli
Prethodni članak Upoznajte Yoshku, sjajnu hrvatsku glazbenu poduzetnicu indijanskih korijena
Sljedeći članak Brend Forum 2024.- evo što vam savjetuju svjetski stručnjaci za brendiranje
FacebookLike
InstagramFollow
YoutubeSubscribe
TiktokFollow

Najčitanije

VIDEO Posjetili smo majstora urara Pećanića, jedinog vještaka za urarstvo u cijeloj Hrvatskoj. Upozorava na veliki problem
Struka 15.05.2024. 06:46
Magdalena Kahlina pobjednica je Državnog prvenstva cvjećara: Po struci sam građevinski tehničar, a ovo je rezultat velikog rada i ljubavi
Struka 20.03.2024. 10:14
Temelje im je postavio pradjed, a oni su razvili unosan biznis
Karijere 29.04.2025. 08:59
VIDEO Posjetili smo mladu obrtnicu nagrađenu na Viroexpu, njezini cvjetni aranžmani oduzimaju dah
Karijere 19.02.2024. 12:42
Kako je šef HOK-a Dalibor Kratohvil završio u izboru za „uhljeba godine“
Aktualno 02.01.2025. 14:22
Imate viška novca? Evo gdje je u ovom trenutku najunosnije ulagati
Savjeti 17.04.2025. 09:04
Frizerski salon Gerber slavi 100 godina i najstariji je u Hrvatskoj: Radnju sam predala radnici, curici koja je kao prognanica došla kod mene na praksu
Karijere 12.02.2024. 12:08
Kako će carine SAD-a utjecati na naše poslovanje i hoćemo li opet u recesiju
Aktualno 04.04.2025. 09:31
HOK
Obrtnicima poskupila obvezna članarina HOK-u: “Ovo je harač, zar im nije dosta?!”
Aktualno 13.02.2025. 13:46
Uništava nas nelojalna građevinska konkurencija iz trećih zemalja
Aktualno 19.03.2025. 12:18
  • Uvjeti korištenja
  • Zaštita privatnosti
  • Impressum
  • Oglašavanje
Pratite nas
Copyright © 2024 SMARTPRESS. Sva prava pridržana. Razvoj web rješenja: GTrends - Digitalni Marketing.
Dobro došli nazad!

Ulogirajte se u svoj račun!

Izgubio si šifru?