U sektoru vinarstva zadnjih godina vidimo velik broj investicija u vinarije i opremu, no ono na čemu treba više raditi je smanjivanje nepotrebnog administriranja, posebice kada je u pitanju vinska omotnica, suzbijanje sivog tržišta i snažnija promocija koja bi bila usmjerena na plasman vina u inozemstvu, s jedne strane, a s druge u enogastronomiju kao dio ukupne turističke ponude – poručio je Dragan Kovačević, potpredsjednik Hrvatske gospodarske komore za poljoprivredu i turizam.
Enogastronomska ponuda, kako je naveo, poseban je oblik turizma koji pomaže brendiranju turističke destinacije i razvoju cjelogodišnjeg turizma.
Riječ je o turistima koji dolaze cijele godine, konzumiraju tradicionalne proizvode, upoznaju destinaciju i način života te su otklon od masovnog turizma, kaže Kovačević.
Napominje kako se ne smije zanemariti da kod nas dolazak turista snažno generira enogastronomsku potrošnju te u budućnosti moramo povećavati kapacitete.
Pritom upozorava kako trenutačno postoji problem radne snage, što je vrlo često ograničavajući čimbenik povećanja vinogradarske proizvodnje.
Izvrsna izvozna prođa vrhunskih hrvatskih vina
Naveo je i kako iz godine u godinu raste izvoz vina više cjenovne kategorije, a hrvatska vina u izvozu postižu dva i pol puta više cijene nego u uvozu.
“Imamo dobre trendove i to pokazuje da su naši vinari odbrali pravi put, a to je put vrhunske kvalitete”, kazao je.
HGK se, kako je rekao, zalaže za stvaranje krovne nacionalne marketinške organizacije koja bi pod zajedničkim brendom Vina Croatia Vina Mosaica promovirala putem sajmova i promotivnih aktivnosti autentičnost i kvalitetu hrvatskih vina na ciljanim inozemnim tržištima. No za to je, kazao je, potrebno snažnije uključivanje i financijska potpora države.
Zaštićeni žig HGK Vina Croatia Vina Mosaica nabolje opisuje bogatstvo četiri hrvatske vinske regije (Slavonija i Hrvatsko Podunavlje, Središnja Bregovita Hrvatska, Hrvatska Istra i Kvarner, Dalmacija) i njihove sortne, položajne i teroarske specifičnosti, istaknuo je Kovačević.
Napominje kako su sve države u našem okruženju s ozbiljnom proizvodnjom vina već ustrojile nacionalne organizacije – Mađarska (Wines of Hungary), Austrija ( Austrian Wine Marketing Bord), Slovenija (Wines of Slovenia), Srbija (Savez vinara Srbije), Makedonija (Wines of Macedonia). Također provode vrlo aktivnu promidžbu na tržištima koja su i nama ciljna.
Kovačević je mišljenja kako se u promotivnim aktivnostima za jačanje izvoza naših vina potrebno fokusirati na ograničeni broj izvoznih tržišta – susjedne zemlje, zemlje u kojima se konzumira određeni tip vina, zemlje s takvom kupovnom moći koja podnosi razinu cijena našeg izvoza i barem jednu zemlju sa značajnim utjecajem na globalno tržište.
Različita tržišta traže i posebnu segmentaciju, kazao je Kovačević napominjući kako promotivne aktivnosti treba pažljivo dizajnirati i usmjeriti prema raznim ciljnim skupinama.
S jedne strane su to vinski profesionalci – stručni mediji, trgovci, sommelieri, opinion makeri, a s druge strane ‘šira publika’ – mediji širokog dosega, influenceri, ljubitelji vina i građanstvo.