Primjena umjetne inteligencije (AI) od velike je važnosti u svim vrstama poslovanja i može pomoći pri postizanju veće konkurentnosti, rečeno je na radionici unutar AI akademije Hrvatske gospodarske komore “Uvod u AI za poslovne subjekte“.
Komora je provela istraživanje “Analiza percepcije i upotrebe umjetne inteligencije u hrvatskom gospodarstvu” koje je pokazalo da većina poslovnih subjekata razumije da je AI bitan, no samo 37 posto ima strategiju koja je ozbiljna, sustavna i organizirana, izjavila je Iva Nappholz iz Sektora za industriju i održivi razvoj HGK.
Najčešće mjesto educiranja o AI-ju su društvene mreže, a AI Akademija prva je ozbiljna edukacija za poslovne subjekte, kaže ona.
Uz uvodnu dvodnevnu radionicu, bit će održane i sektorske radionice u turizmu, pravu, industriji i zdravstvu. Nappholz kaže da je u planu i sljedeći ciklus radionica, te da je moguće sudjelovanje polaznika i iz drugih sektora.
Dodala je da nije potreban strah glede gubitka posla zbog AI te da će količina radnih mjesta rasti što će imati i pozitivan učinak na cijelo gospodarstvo.
AI stručnjak i partner u konzultantskoj kući Best Advisory Vedran Antoljak kaže da AI pomaže ljudima u svakodnevnom životu te automatizira rutinske zadatke.
“AI se sve više koristi u gospodarstvu, a razni podaci i istraživanja govore da 60 do 90 posto svih rukovoditelja danas u svijetu, Europi pa i Hrvatskoj koristi ili eksperimentira s AI-om, a sve veći broj primjenjuje ga u svom poslovanju”, rekao je Antoljak.
Objasnio je da se u njegovom poslovanju najviše koristi generativni AI poput ChatGPT-a i Microsoft Copilot-a kako bi razmijenili ideje i mišljenja, dobili određene prijedloge i odradili konzultantski posao i to puno brže nego sada.
“Naše iskustvo govori da je procijenjena ušteda vremena otprilike 30 posto u raznim konzultantskim poslovima, a to može ići, primjerice u digitalnom marketingu, do 60 do 70 posto rasta produktivnosti”, rekao je Antoljak.