Iz Državnog inspektorata napominju kako su u proteklom razdoblju zaprimili niz prijava građana koje ukazuju na nehigijenu dostavljača i nehigijensko stanje termoboxova/torbi u kojem se hrana dostavljena pa je njihova sanitarna inspekcija krenula u veliku akciju diljem zemlje.
Akcija je, kako su naveli, provedena u tri faze te su njom bile obuhvaćene tri najveće platforme za dostavu hrane. U prvoj fazi provedeno je ukupno 28 nadzora nad uvjetima dostave hrane prilikom čega je putem ovlaštenog laboratorija uzorkovano 24 uzorka dostavljene hrane.
U toj fazi sanitarni inspektori provjeravali su higijensko stanje termoboxa/torbe u kojoj je hrana dostavljena te osobnu higijenu dostavljača. Tijekom nadzora, a u suradnji s inspekcijom rada, utvrđivan je i radno pravni status dostavljača.
U sljedećem koraku obavljeni su i nadzori nad tzv. ‘agregatorima’, pravnih osoba koji zapošljavaju dostavljače. Svrha tih nadzora bila je utvrditi jesu li upisani u Registar subjekata u poslovanju s hranom, imaju li zaposlenici položen tečaj zdravstvenog odgoja i ima li subjekt procedure i plan higijenskog održavanja termoboxa/torbe za hranu te njegova primjena.
Izrečeno 3.590 eura kazni
Od ukupno provedenih 20 nadzora ‘agregatora’, kod njih 16 utvrđena je 31 nesukladnost. Do ovoga trenutka izrečeno je 15 novčanih kazni u iznosu od 3.590 eura, donesena su dva rješenja za otklanjanje nedostataka, a za 16 nesukladnosti primijenjeno je načelo oportuniteta.
Utvrđeni nedostaci uglavnom su se odnosili na to da dostavljači nisu imali položen tečaj zdravstvenog odgoja te na nedostatke u pogledu procedura pranja, čišćenja i dezinfekcije torbi za dostavu hrane. U 20 posto nadzora utvrđena je ne higijena torbi, navode iz Inspektorata.
Nadalje, od ukupno uzorkovana 24 jela u svrhu ispitivanja mikrobioloških parametara u skladu s Uredbom Komisije od 15. studenoga 2005. o mikrobiološkim kriterijima za hranu i Vodiču za mikrobiološke kriterije za hranu, Ministarstvo poljoprivrede, 10 (42 posto) jela ocijenjena su nesukladni prema Vodiču što upućuju na higijenske nedostatke u pripremi hrane u ugostiteljskom objektu. Za nesukladne nalaze u tijeku su nadzori u ugostiteljskim objektima te donošenje upravnih mjera.
Iz Državnog inspektorata napominju kako ugostiteljski objekti imaju odgovornost da na tržište stave sigurnu hranu tj. da osiguraju higijenske uvjete u kojim se hrana priprema te ju zapakiraju u prikladnu ambalažu kako bi krajnji potrošač bio siguran da, nakon što je zapakirana na mjestu pripreme preuzeta hrana je netaknuta i bez kontaminacije dostavljena na njegovu adresu.
“Sanitarna inspekcija, a nastavno na rezultate akcije u nadolazećem razdoblju nastavit će sa kontinuiranim nadzorima svih dionika koji imaju odgovornost za sigurnost hrane, a kako bi se broj nesukladnosti sveo na minimum te podigla svijesti svih dionika o njihovoj ulozi u lancu dostave hrane potrošaču”, istaknuli su iz Državnog inspektorata.


