Nakon sudara ravno u servis; osiguranju treba poslati samo Europsko izvješće; procjena može i u radionici; policijski zapisnik traže osiguravatelji, ne sudionici nezgoda; limara i lakirera biraju osiguranici, ne osiguravatelji!
Sve ovo rezultati su činjenice da je Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga (HANFA) donijela Pravilnik o postupku rješavanja odštetnih zahtjeva oštećenih osoba u prometu.
Za pravilnik je zaslužna Hrvatska udruga Auto Struke (HUAS), točnije njezin predsjednik Antonio Đureta, inače vrstan pravnik.
“HANFA je donijela pravila igre u kojima više nema prostora za izmotavanje, gdje se štite osiguranici, sužavaju nagodbe, dovoljno je samo EU izvješće o šteti i vaše ovlaštenje vašem servisu da vam auto vrate u prvobitno stanje.
Osiguranja će morati tražiti policijski izvještaj, a ne vi, nikakve dodatne odštetne izvještaje ne smiju zahtijevati – svetinja je europsko izvješće o šteti, ne smiju vam nametati gdje ćete auto popravljati, u svakom trenutku na internetu moraju pokazivati u kojem je statusu vaša šteta, servisna radionica može odraditi za vas cijeli posao odštetnog zahtjeva i vraćanja u prvobitno stanje – od procjene štete, preko zastupanja do samog popravka karamboliranog auta”, priča nam Đureta, iznimno zadovoljan na veliki uspjeh svoje Hrvatske udruge auto struke koja je neumorno radila na realizaciji novog Pravilnika.
Što ako vam se ubuduće dogodi prometna nezgoda? Nazovite svog servisera i pitajte što Vam je činiti.
Prema novom pravilniku dovoljno je samo na licu mjestu ispuniti europsko izvješće o šteti i ako nema spora o tome tko je kriv odvezite svoj auto u servisnu radionicu. Od tog trenutka sve što je vezano uz odštetni zahtjev prema osiguranju baš kao i sam popravak automobila može biti povjeren uz vašu suglasnost i servisnoj radionici.
“Ono što smo mi predlagali kroz izmjene Zakona i na čemu smo radili godinama, dobilo je svoj oblik kroz same Zakonske izmjene i sad kroz ovaj Pravilnik koji se odnosi na osiguravatelje (ne na oštećenike ili servise) i predstavlja dodatnu obvezu i “problem” osiguravateljima.
Pravila postupanja osiguratelja su sada jasnija, transparentnija i nadamo se da će donijeti konkretnu promjenu za vlasnike vozila pa zatim za sve servisere koji i popravljaju ta vozila. Radi se o tome da je regulator propisao što se smije, a što ne smije. Do sada nije ništa bilo propisano i sve je ovisilo o volji samih osiguravatelja. Sad se priča mijenja. U narednom periodu bit će puno nejasnoća, ali to je tako kad se propišu pravila igre”, napomenuo je Antonio Đureta.