Koordinirane su Inspekcijske nadzore od 3. do 30. lipnja obavili inspektori dvanaest inspekcija Državnog inspektorata, a u njima sudjeluju turistički, sanitarni, tržišni, poljoprivredni, veterinarski, građevinski, inspektori rada (u području radnih odnosa i zaštite na radu), vodopravni inspektori, inspektori zaštite prirode i zaštite okoliša te rudarska i inspekcija opreme pod tlakom.

 

Od ukupno 503 obavljena inspekcijska nadzora u 245 njih ili 48,7 posto nisu utvrđene povrede propisa odnosno utvrđeno je poslovanje sukladno propisima.

U 258 ili 51,3 posto inspekcijskih nadzora utvrđeno je ukupno 465 raznih povreda propisa, ističu iz Inspektorata.

 

“Sukladno ovlastima iz članka 73. Zakona o Državnom inspektoratu, za 121 slučaj (26 posto) gdje je utvrđena povreda propisa inspektori su primijenili načelo oportuniteta odnosno omogućili su ispravak utvrđene nepravilnosti u zadanom roku.

 

Za preostali dio utvrđenih nepravilnosti inspektori su podnijeli nadležnim sudovima 11 optužna prijedloga za pokretanje prekršajnih postupaka, donijeli su 40 prekršajnih naloga s tim da su u 26 slučaja prekršajnim nalogom oduzeli protupravno stečenu imovinsku korist te su naplatili 151 kaznu na mjestu izvršenja prekršaja”, podaci su Državnog inspektorata.

 

Zdravstveno neispravna hrana i ‘rad na crno’

 

Kao najčešće povrede propisa koje su utvrdili turistički inspektori navode nedostatke u ispunjavanju propisanih minimalnih uvjeta u pogledu uređenja i opreme objekata, dok je sanitarna inspekcija zabilježila nekoliko slučajeva u kojima subjekti u poslovanju s hranom ne provode interne kontrole ispitivanjem mikrobiološke čistoće i uzorkovanja hrane te nemaju uspostavljenu sljedivost hrane životinjskog porijekla.

 

Inspekcija rada za nadzor u području radnih odnosa utvrdila je nekoliko slučajeva u kojima radnici nisu bili prijavljeni na obvezno mirovinsko osiguranje prije početka rada, s prvim danom početka rada, te nekoliko slučajeva nezakonitog rada državljana trećih zemalja (stranaca).

 

Istovremeno, najviše upravnih mjera koje je donijela inspekcija rada za nadzor u području zaštite na radu odnosile su se na privremeno udaljavanje s mjesta rada radnika za kojeg poslodavac nije predočio dokaz o osposobljenosti za rad na siguran način te na zabranu korištenja neispravnih sredstava rada i osobne zaštitne opreme.

 

Tržišna inspekcija nadzorima je utvrdila obavljanje neregistrirane djelatnosti od strane fizičkih osoba, kao i oglašavanje neregistrirane djelatnosti od strane fizičkih osoba, neisticanje maloprodajne cijene, a poljoprivredna inspekcija u pojedinim slučajevima utvrdila je kako hrana nije bila označena svim propisanim podacima (nedostajao je popis sastojaka).

 

Kao nepravilnosti koje je utvrdila inspekcija zaštite okoliša navodi se ne vođenje propisane dokumentacije o otpadu odnosno očevidnika o nastanku i tijeku otpada.

 

“Ono što naglašavamo iz godine u godinu je da je takozvani ‘rad na crno’ najskuplji oblik rada kojim se izravno nanosi šteta i radniku i gospodarstvu. Jednako tako, naglašavamo važnost zaštite svakog radnika tako da je osposobljen za rad na siguran način. Subjekte u poslovanju s hranom pozivam da se pridržavaju kontrole sigurnosti hrane i naravno higijenskog minimuma, a kad govorimo o pružanju usluge korištenja bazenskih sustava, naglašavamo važnost kontinuirane kontrole ispravnosti vode i provedbe dezinfekcije te propisno rukovanje i upotreba kemikalija, a sve u cilju zaštite zdravlja korisnika”, kaže glavni državni inspektor Andrija Mikulić.

 

Iz Državnog inspektorata najavljuju da se koordinirani inspekcijski nadzori nastavljaju i nadalje na području cijele Republike Hrvatske te će trajati do 31. kolovoza 2024. godine.