Koristeći ovu stranicu, prihvaćate police o zaštiti privatnosti i uvjetima korištenja.
Prihvati
Obrtnik.hrObrtnik.hrObrtnik.hr
  • Naslovnica
  • Aktualno
  • Struka
  • Karijere
  • Lifestyle
  • Savjeti
  • Obrtnik TV
Pretraga
Copyright © 2023 SMARTPRESS. Sva prava pridržana. Razvoj web rješenja: GTrends - Digitalni Marketing.
Čitam: “Prošao sam obuku za aviomehaničara pa postao pilot”
Podijeli
Promjeni veličinu slovaAa
Obrtnik.hrObrtnik.hr
Promjeni veličinu slovaAa
  • Naslovnica
  • Aktualno
  • Struka
  • Karijere
  • Lifestyle
  • Savjeti
  • Obrtnik TV
Pretraga
  • Naslovnica
  • Aktualno
  • Struka
  • Karijere
  • Lifestyle
  • Savjeti
  • Obrtnik TV
Pratite nas
  • Naslovnica
  • Aktualno
  • Struka
  • Karijere
  • Lifestyle
  • Savjeti
  • Obrtnik TV
Copyright © 2023 SMARTPRESS. Sva prava pridržana. Razvoj web rješenja: GTrends - Digitalni Marketing.
Obrtnik.hr > Struka > “Prošao sam obuku za aviomehaničara pa postao pilot”
Struka

“Prošao sam obuku za aviomehaničara pa postao pilot”

Omiljeni profesor strukovne škole Matija Gržetić zaljubljen je u zrakoplovstvo

Obrtnik.hr Objavljeno 06.12.2023. 19:06
Podijeli
6 minute čitanja
pilot
Matija Gržetić dok upravlja zrakoplovom
Podijeli

Ljudi još od davnih vremena smišljaju načine kako će čovjek poletjeti i dignuti se u nebesa. Od mita o Dedalu i Ikaru pa sve do prvog čovjeka koji je uspio samostalno poletjeti, konačno je ostvareno ono „nemoguće“. Osvojeno je i nebo. Danas je zrakoplovstvo jedna od najrazvijenijih grana prometa. 

Sadržaj
Većinu života posvetili ste pilotskom poslu. Što Vas je potaknulo da postanete pilot?Što zapravo znači biti pilot? Možete li izdvojiti prednosti tog posla?Na koji način netko može postati pilot? Što ste Vi sve prošli da biste došli do tog zvanja?Što je najgore što ste doživjeli u svom letačkom iskustvu?Kakav je osjećaj upravljati avionom?  Osjećate li nelagodu? Kako se nositi s time?Postoje li neki određeni postupci prije leta? Imate li neki poseban ritual?Gdje ste sve letjeli?Kako ljudi reagiraju kada saznaju da ste bili pilot?Kakvo je mišljenje Vaših kolega i učenika o Vašem pilotskom pozivu?Što je bolje, biti profesor ili pilot?Imate li neostvarene želje? Hoćete li se uskoro uputiti u novu pilotsku avanturu?

Biti pilot postao je vrlo odgovoran posao u kojemu se ne mogu svi pronaći, no oni koji su se pronašli, cijeli život gaje veliku ljubav prema zrakoplovstvu. Tako i profesor Matija Gržetić, koji zadnjih 11 godina radi u Zrakoplovnoj tehničkoj školi Rudolfa Perešina, u Velikoj Gorici, živi za letenje. Njegova ljubav prema avijaciji nema granica.

Matija Gržetić
Matija Gržetić uz omiljeni zrakoplov

Većinu života posvetili ste pilotskom poslu. Što Vas je potaknulo da postanete pilot?

 

Oduvijek sam dijelio neku posebnu ljubav prema zrakoplovstvu. Počeo sam letjeti još u srednjoj školi, točnije u četvrtom razredu. Moj nastavnik, Stjepan Pripeljaš, ing., iz Osnova zrakoplovstva probudio je veliku želju za time da postanem pilot. Svaki vikend gledao bih avione u hangaru na Lučkom.

Što zapravo znači biti pilot? Možete li izdvojiti prednosti tog posla?

 

Pilot za mene znači osjećaj slobode, neprekidnog putovanja i učenja te velik izazov. To nije samo posao. Ne bih znao kako se izraziti koliko je neopisivo. Prednosti ovoga posla bi zasigurno bila putovanja, upoznavanje novih kultura, stalno usavršavanje i izazovi kao što sam prethodno rekao. Svaki dan je drugačiji, nema istoga.

Na koji način netko može postati pilot? Što ste Vi sve prošli da biste došli do tog zvanja?

 

Svatko može postati pilot ako ima dovoljno veliku želju da to ostvari. To je posao koji zahtijeva puno odricanja i novca. Kada čovjek nešto voli, nije teško ostvariti cilj koji želi postići. Išao sam na Fakultet prometnih znanosti, gdje sam završio smjer Aeronautike. Nakon srednje škole, prijavio sam se u vojsku i rok sam odslužio na Zemuniku, kao i obuku za aviomehaničara. Bavio sam se još raznim poslovima neko vrijeme i nakon toga otišao u Ameriku, gdje sam dobio profesionalnu dozvolu za pilota aviona. Nakon sedam mjeseci u Americi, vratio sam se u Hrvatsku i započeo tražiti posao u nekoj aviokompaniji. Kada sam dobio posao, morao sam prihvatiti činjenicu da neću biti kod kuće kada želim te da neću imati baš mnogo slobodnog vremena.

Što je najgore što ste doživjeli u svom letačkom iskustvu?

 

Iskreno, nisam doživio ništa posebno loše. Svaki je let sam po sebi jako težak, opasan i stresan.

Kakav je osjećaj upravljati avionom?  Osjećate li nelagodu? Kako se nositi s time?

 

Upravljanje avionom nešto je najljepše na svijetu, pogotovo kada je lijep i sunčan dan. Čak i kada je ružnije vrijeme, to je samo dodatan adrenalin i osjećam se još ponosnije kada sletim. Ono što najviše utječe na letenje, vremenski su uvjeti. Stresno je to, zasigurno, no uopće ne osjećam umor dok nisam opet na zemlji.

Postoje li neki određeni postupci prije leta? Imate li neki poseban ritual?

 

Naravno. Najbitnije je napraviti meteorološku pripremu i plan leta. Osim toga, morate samo biti odmorni i spremni za nove avanture. Nemam neki svoj poseban ritual, no sat vremena prije leta uvijek je procedura.

Gdje ste sve letjeli?

 

Letio sam iznad mnogih mjesta. Sletio sam na svaki aerodrom unutar Hrvatske, letio sam u Njemačkoj, Austriji, Italiji, Grčkoj i Americi, gdje sam preletio cijeli Texas.

Kako ljudi reagiraju kada saznaju da ste bili pilot?

 

Baš sam neki dan imao razgovor o toj temi. Ljudi su uvijek zainteresirani i zapanjeni, a najčešće me i znaju pitati kako me nije strah visine i bojim li se da će se avion srušiti. Uvijek sam iznenađen koliko ljudi zapravo ne znaju o zrakoplovstvu. Ne biste vjerovali, no sigurniji ste u avionu nego u autu.

Kakvo je mišljenje Vaših kolega i učenika o Vašem pilotskom pozivu?

 

Učenici su jako zainteresirani i pokazuju želju da se i sami upute prema tome pozivu. Neki kolege također su bili piloti, stoga to nije ništa strano u Zrakoplovnoj školi.

Što je bolje, biti profesor ili pilot?

 

Svako zanimanje ima svoje izazove, no meni je ljepše biti pilot. To sam prvo htio, a profesor sam zapravo postao slučajno. Kada aviokompanije nisu tražile nove zaposlenike, došao sam do saznanja da postoji natječaj za profesora struke u školi koju sam i sȃm pohađao. Sada uživam u prenošenju svoga stečenog znanja na svoje učenike i pokušavam i njih potaknuti i inspirirati kako mogu postići sve što žele upornošću i trudom. Nekad je stresnije biti profesor nego pilot.

Imate li neostvarene želje? Hoćete li se uskoro uputiti u novu pilotsku avanturu?

 

Nemam. Manje-više pronašao sam se kao profesor, stoga sam spojio nastavnički i pilotski poziv u jedno. U školi predajem, a povremeno znam opet i letjeti. Za sada neću.

Intervju s bivšim pilotom, sada omiljenim nastavnikom, ali i bivšim učenikom Zrakoplovne tehničke škole Rudolfa Perešina, Matijom Gržetićem napisala je učenica 3. IRE razreda Lucija Vidra.

Moglo bi vam se svidjeti

Temelje im je postavio pradjed, a oni su razvili unosan biznis

Zadar postaje bogatiji za novo gastronomsko odredište, stiže Fenix

Brojni obrtnici educirali se na manifestaciji Novigrad Wine & Gastro

Domagoj Perković najbolji je sommelier Istre i Kvarnera

Pet važnih savjeta poznate frizerke za njegu i rast kose u proljeće

TAGOVI:aviomehaničarMatija Gržetićpilot
Podijelite ovaj članak
Facebook Twitter Whatsapp Whatsapp LinkedIn Telegram Email Kopiraj link Print
Podijeli
Prethodni članak sobarica Turistička posezona u plusu, a obrtnici u turizmu: Muku mučimo s radnom snagom!
Sljedeći članak umjetna inteligencija Želite li umjetnu inteligenciju u svoju butigu? Poduzetnici najavljuju Al Akademiju
FacebookLike
InstagramFollow
YoutubeSubscribe
TiktokFollow

Najčitanije

VIDEO Posjetili smo majstora urara Pećanića, jedinog vještaka za urarstvo u cijeloj Hrvatskoj. Upozorava na veliki problem
Struka 15.05.2024. 06:46
Magdalena Kahlina pobjednica je Državnog prvenstva cvjećara: Po struci sam građevinski tehničar, a ovo je rezultat velikog rada i ljubavi
Struka 20.03.2024. 10:14
VIDEO Posjetili smo mladu obrtnicu nagrađenu na Viroexpu, njezini cvjetni aranžmani oduzimaju dah
Karijere 19.02.2024. 12:42
Kako je šef HOK-a Dalibor Kratohvil završio u izboru za „uhljeba godine“
Aktualno 02.01.2025. 14:22
Imate viška novca? Evo gdje je u ovom trenutku najunosnije ulagati
Savjeti 17.04.2025. 09:04
Frizerski salon Gerber slavi 100 godina i najstariji je u Hrvatskoj: Radnju sam predala radnici, curici koja je kao prognanica došla kod mene na praksu
Karijere 12.02.2024. 12:08
Kako će carine SAD-a utjecati na naše poslovanje i hoćemo li opet u recesiju
Aktualno 04.04.2025. 09:31
HOK
Obrtnicima poskupila obvezna članarina HOK-u: “Ovo je harač, zar im nije dosta?!”
Aktualno 13.02.2025. 13:46
Uništava nas nelojalna građevinska konkurencija iz trećih zemalja
Aktualno 19.03.2025. 12:18
Antun Trojnar o izmjenama Zakona o obrtu: Tražimo veće javne ovlasti!
Aktualno 13.03.2025. 15:25
  • Uvjeti korištenja
  • Zaštita privatnosti
  • Impressum
  • Oglašavanje
Pratite nas
Copyright © 2024 SMARTPRESS. Sva prava pridržana. Razvoj web rješenja: GTrends - Digitalni Marketing.
Dobro došli nazad!

Ulogirajte se u svoj račun!

Izgubio si šifru?