Svi već znamo da se zimske gume na višim temperaturama brže troše te kako njihova svojstva nisu adekvatna na vrućem asfaltu. Nakon ove hladne fronte krenut će i veća akcija zamjene zimskih guma ljetnima.
Ali nije zamjena guma jedino što vozači trebaju imati na umu kada su gume u pitanju. Na što sve trebamo voditi računa?
Iskusni vulkanizer Dario Varga iz Vulkanizacije Vargas s nama je podijelio nekoliko važnih savjeta vezanih uz sigurnost na cestama, ali i kako postupati sa gumama da pritom štedimo novac.
– Guma doista glavu čuva. Loša guma velika je prijetnja vozaču i svim drugim sudionicima u prometu. Za početak, uvijek kupujte propisanu dimenziju guma koja je navedena u Knjižici vozila. U slučaju da ipak niste sigurni koje su prave dimenzije za vaše vozilo, pitajte svog vulkanizera. Prilikom odabira gume, obratite pažnju na index brzine. Riječ je o slovu koji se nalazi na kraju oznake za dimenziju gume i podrazumijeva maksimalnu brzinu koju guma može izdržati pri dozvoljenom opterećenju. Slovo P tako označava maksimalnu brzinu od 150 km/h, Q 160 km/h, R 170 km/h, S 180 km/h, T 190 km/h, U 200 km/h, H 210 km/h, V 240 km/h, W 270 km/h, Y 300 km/h i na kraju ZR omogućuje brzinu veću od 240 km/h.
Ono što je važno za sigurnost, potrošnju goriva i vijek trajanja gume je održavanje propisanog tlaka u gumama. Njega biste trebali provjeravati najmanje jednom mjesečno, osobito zimi jer se s padom temperature smanjuje se tlak u gumama.
Kroz period od mjesec dana gume mogu izgubiti 3-6 posto tlaka, a da to niti ne primijetite. Gubitak tlaka dovodi do veće potrošnje goriva i do 4 posto. S druge strane, gume se troše znatno brže i mogu trajati i do 50 posto kraće!
Informacija o propisanim tlakovima u gumama nalazi se s unutarnje strane vozačkih vrata ili na poklopcu spremnika. Provjerite ima li vaš automobil senzore tlaka zraka pa ne trebate toliko često provjeravati gume.
Ako gume nisu dovoljno napumpane, u slučaju opasne situacije smanjuje se mogućnost manevra, što povećava opasnost od prometne nesreće – napominje Varga.
Treba pratiti istrošenost guma
Rok trajanja guma može se produljiti njihovom rotacijom svakih desetak tisuća kilometara, na način da stražnje gume stavite sprijeda, a prednje straga. Također, važna je i pravilna geometrija ovjesa, takozvani špur.
Pratite dubinu profila guma, a to možete učiniti i tako da u kanal gume stavite kovanicu od 10 centi. Guma bi trebala prekrivati rub kovanice. U slučaju da kovanica nimalo ne ulazi u kanal gume, potrebna je njezina zamjena.
Gume će znatno dulje trajati ako ih adekvatno skladištite, na tamnom i hladnom mjestu. Trebale bi se čuvati u zatvorenom prostoru jedna na drugoj, položene na pod, a nikako uspravno. Ako ste na području Zagreba, možete ih ostaviti i u našem hotelu za gume, Ulica Antuna Arbanasa 33, Hrašće Turopoljsko. Sve informacije uvijek možete dobiti na broju mobitela 098 749 274, gdje je moguće dobiti i termin zamjene guma – poručio je Dario Varga iz Vulkanizacije Vargas.